Eddz otthon és érd el a céljaid egyszerűen!

Eddz otthon és érd el a céljaid egyszerűen!

Ha a te újévi célkitűzéseid között is szerepel a karcsúsodás, de nem szeretnél, vagy nem tudsz edzőterembe járni, akkor sem kell feladnod álmaidat a csodás bikini alakról.

Bár sokan legyintenek rá, és megkérdőjelezik, hogy az edzés otthon is eredményes lehet, megpróbáljuk bebizonyítani az ellenkezőjét és megmutatjuk, hogyan tudod fokozni hatékonyságát.

 

Mikor eddz?

Az az igazán szuper, hogy az időpont és a mozgásforma nagyrészt rajtad múlik, ha az otthoni mozgásraszavazol. A reggeli edzés energetizálja és felfrissíti a tested, illetve egész napra beindítja az anyagcserédet, így különösen jó választás, ha szeretnél leadni pár kilót. Ha este jut időd a tornára, nyújtásokkal, levezetheted a feszültséget. Célszerűbb erősítő edzést végezned és kevésbé kardió jellegű mozgásokat, mivel ilyenkor már nem cél, hogy felpörögj. Napközben a teljes test napi szintű átmozgatására jut idő, ez egy rövidebb, kevésbé intenzív edzés, ami segít, hogy a mozgás napi rutinoddá váljon. Ha kezdő vagy, érdemes ezzel indítani, később pedig bemelegítésként megtartani.

Mire lehet jó az otthoni edzés?

Ha egy kis zsírtól szabadulnál meg, érdemes inkább kardió jellegű mozgást választanod, ami felgyorsítja a pulzusod, illetve a szívritmust. Intervall edzéssel igazán gyors eredményeket érhetsz el, ami a gyors (intenzív) és a lassabb (kevésbé intenzív) szakaszok váltogatását jelenti.  Ha izmosítanál, erősítenél, szükséged lehet néhány eszközre – súlyzókra vagy gumiszalagokra, de ha erre nem szeretnél beruházni, neked valók a saját testsúllyal végzendő edzések, amelyek mindenféle eszköz nélkül, gyorsan és látványosan formálják a tested!

Mivel edzhetsz otthon?

Ha kis helyed van, akkor a használhatsz kisméretű fitnesz eszközöket, mint a kézisúlyzók vagy Kettlebell, hullahopp karika, ugrálókötél és különböző gimnasztikai labdákat és szalagokat is. De akár a matracod is elég lehet egy csak saját testsúlyos edzés, vagy egy dinamikus jóga órához. Ha nagy helyed vagy külön otthoni edzőtermed van, akkor érdemes lehet pár egyszerűbb gép beszerzése, mint az evezőpad, szobabicikli, taposógép, elliptikus tréner, fekvenyomó pad vagy egy futópad. Ezekkel a gépekkel és egy súlyzókészlettel igazán átmozgathatod minden izomcsoportodat és a kardióedzésedből is kihozhatod a maximumot.

Hogy maradj motivált?

A rendszer elengedhetetlen. Minden nap igyekezz azonos időpontban mozogni, mert így rutinként épül be az edzés a mindennapjaidba! Ha napirended nem teszi ezt lehetővé, az legyen a cél, hogy legalább 30 percnyi mozgás meglegyen minden nap. Motiválhat a tény, hogy otthon vagy, nem kell közlekedni, nem kell bepakolni és másokhoz alkalmazkodnod, csak a saját kényelmed számít. Elég, ha felkelsz a kanapéról! Meg kell tanulnod saját magadat motiválni, így a kitűzött cél mindig legyen előtted! Nem kell lemondanod a változatosságról sem. Használd ki az otthoni edzés nyújtotta lehetőségeket: a klasszikus kardió helyett keress egy táncos, zenés óráról készült videót, hastánctól a zumbáig mindent találsz, vagy jó időben menjetek el biciklizni a családoddal! Csak a Te kedveden múlik a választás.