Alapvető tudnivalók a hegymászásról, kezdőknek

Alapvető tudnivalók a hegymászásról, kezdőknek

A hegymászás különleges helyet foglal el a szabadidős és sporttevékenységek listáján.

Vannak, akik a veszélyes szituációk miatt kedvelik, mások inkább a természethez szeretnének közelebb kerülni.

Egy biztos, a hegymászás remek állóképesség-növelő, és rendkívül jó szórakozás.

Elmondjuk, mit érdemes tudnod a hegymászásról, ha most kezdenél bele.

 

A hegymászás viszonylag fiatal sportág

A hegymászás mint sporttevékenység a 18. században bontakozott ki. Ez nem azt jelenti, hogy előtte az emberek ne másztak volna hegyet, de ezek célja legtöbbször inkább a felfedezés és a kutatás volt, nem pedig az emberi tűrő- és állóképesség határainak megismerése.

 

A hegymászás fajtái

A hegymászásnak több fajtáját különböztetjük meg, ezek a következők:

- magashegyi hegymászás - a sziklamászás és a jégmászás kombinációja, (pl. a Mount Everesten végzett expedíciók), ezek rendkívül komoly felszerelést és felkészülést igényelnek;

- sziklamászás - puszta kézzel, felszerelés nélkül, esetleg kötéllel és ékekkel végzik;

- jégmászás - kötéllel, jégcsákánnyal, jeges vagy havas területeken történő mászás;

- síalpinizmus - sílécekkel végzett magashegyi hegymászás;

- boulder - technikailag nehéz, kisebb sziklákon végzett, felszerelés nélküli mászások.

 

Érdemes falmászással kezdened

Mielőtt komolyan belekezdenél a hegymászásba, érdemes kipróbálnod magad falon. Ma már több városban is remek lehetőségek adottak a falmászásra.

Ezek alkalmával gyakorolhatod a hegymászás alapjait, ráadásul fejlesztheted az állóképességed is.

A hegymászók számtalanszor hangsúlyozzák, hogy ez a sport nem csak az erőnlét, hanem a koncentráció sportja is.

Természetesen minden sporthoz szükséges egy bizonyos fokú koncentráció, de itt konkrétan a saját életed sodorhatod veszélybe, ha kihagy a figyelmed. A falmászás a koncentrációs készségeid fejlesztésére is alkalmas.

Ha többet szeretnél megtudni a hegymászásról, érdemes beszerezned ezt a könyvet, amely a hegymászás élettani hatásairól, a szükséges felszerelésekről és a helyes táplálkozásról is alaposan ír.

 

Túrázás a mindennapokban

Indító edzésnek ajánljuk a hétvégi és rendszeres, akár napi szintű túrázást, amely segít a mindennapok viharában, hogy a kusza gondolataid rendszerezd és kiutat találj a stresszes életből.

Hétvégi túráidhoz webáruházunkban kiegészítő sportszereket is találsz a túra-, kempingfelszereléseink között.