Válj profivá az edzőteremben! – tippek kezdőknek

Válj profivá az edzőteremben! – tippek kezdőknek

Az edzőtermet választottad kitűzött céljaid eléréséhez, de nem vagy még biztos benne, hogy hogyan is kezdj hozzá a dologhoz, vagy csak szeretnél egy kis önbizalmat, mielőtt először belépsz a terembe?

Most megtudhatod, hogy mi az, amit a kezdők általában elrontanak, és hogyan kerülheted el ezeket a bakikat, és teheted a teremben eltöltött időt igazán hasznossá.

 

Konkrét célok nélkül nem fog menni

Fontos, hogy határozd meg a konkrét céljaidat. Az nem lesz elég, hogy csak „rendbe szeretnéd hozni magad”, hiszen ez mindenkinek mást jelent. Amikor lemész a terembe, már tudnod kell, hogy 10-20-kilótól szeretnél megszabadulni, vagy izmot szeretnél felépíteni az egyébként vékony alkatodra, hiszen céljaidnak megfelelően teljesen más feladatokat és gépeket kell majd használnod. Már a célok meghatározásánál is nagy segítség lehet egy személyi edző, aki szakértelmével objektíven tud segíteni, hogy kihívást jelentő, de reális célokat tűzz ki magadnak.

Legyen egy terved

Ha már tudod, pontosan, mit is szeretnél elérni a teremben töltött keserves izzadással, akkor szükséged lesz egy edzéstervre. Mivel kezdőként még nem ismersz olyan sokrétű gyakorlatokat és talán nem pontosan tudod, miért érdemes egyes feladatokat beépítened és másokat jobb kihagynod edzésedből, ezért mindenképp érdemes egy konkrét tervvel készülnöd. A kezdeti hozzászoktató időszakban elég lehet egy netről lementett gyakorlatsor, azonban nem biztos, hogy hosszútávú céljaidat is el tudod majd érni segítségével, így a későbbiekben szintén ajánlott edző segítségét kérned.

Ne hagyd ki a bemelegítést és a nyújtást!

Szakemberek nem győzik hangsúlyozni a bemelegítés és a levezetés fontosságát, mely során sokkal biztosabban elkerülheted a fájdalmas izomsérüléseket, és hatékonyabbá teheted a regenerációt is. 10-15 perc kardiózás, pár dinamikusabb nyújtás és körzés segít felkészülni az izmaidnak a terhelésre, és meglátod, így sokkal hatékonyabb lesz a teremben töltött időd.

Segítséget kérni nem ciki

Ha nem vagy biztos benne, hogy is kell beállítani a gépeket, vagy a leghatékonyabban végezni egyes gyakorlatokat, ne félj segítséget kérni! De nem mindegy, hogy kitől! Bár a régóta edzők általában szívesen adnak tanácsokat, azonban akkor mehetsz igazán biztosra, hogy nem teszel kárt magadban, ha a teremben dolgozó edzőket kérdezed. A legtöbb edzőteremben vannak állandó szakemberek, akik pont azért vannak, hogy mindenkinek segítsenek elkerülni a sérüléseket, keresd őket nyugodtan!

Sokrétű feladatokat végezz!

Ne félj szabad súlyos és gépeken végzett feladatokat is beiktatni a programodba, így könnyebben biztosíthatod, hogy minden rejtett izmod megdolgoztatod. Nem kell viszont túlbonyolítani sem a dolgokat. Kezdőként a legjobb, ha az alapgyakorlatok tökéletes elsajátításával kezdesz.

Gondolj másokra is!

Ahhoz, hogy mielőbb barátokra találj az edzőteremben, fontos, hogy betarts pár alapszabályt. Az egyik legfontosabb, hogy figyelj a körülötted lévőkre, hiszen akadnak olyanok a teremben, akik nagy súlyokkal dolgoznak, és ha rosszkor vagy rossz helyen, akár súlyos baleset is lehet a vége. Ezért az a szabály, hogy mindig az figyel, aki épp nem dolgozik! Ezen kívül hamar ellenszenves lehetsz a többieknek, ha nem pakolsz el magad után. Ez amellett, hogy rettenetesen idegesítő, szintén balesetveszélyes is lehet. Egy rossz helyen hagyott súlyzóba belerúgni nem épp kellemes, igaz? Akkor mindig oda tegyél vissza mindent, ahonnan elvetted, így az utánad edző is megtalálja a megfelelő eszközt a helyén.