Sportszer Fitnesz eszköz Ugrálókötelek



Az iskolaudvarok, az óraközi szünetek és tanórák elengedhetetlen kelléke az ugrókötél. Az általános iskolában a lányok sokszor aszerint állnak össze csoportokba, hogy ki milyen ügyes, kitartó, illetve technikás az ugrókötelezésben. A gyermekkor eme színes kellékei azonban kiváló sporteszközként is szolgálnak.

A bokszolók és más küzdősportot űzők között is kedvelt eszköz az ugrókötél, hiszen amellett, hogy javítja az erőnlétet és a teljesítőképességet, fejleszti a koordinációs képességet is.

Ráadásul segítségével egy igazi visszacsatolásos rendszerrel dolgozhatunk, hiszen nem vagyunk képesek túlhajtani magunkat vele anélkül, hogy a fáradság miatt ne hibáznánk, megszakítva ezzel a mozdulatsort. 

De nem csak ezért a tulajdonságáért kedvelik a küzdősportok képviselői. Számukra ugyanis kiemelten fontos a fizikai kondíció mellett a szellemi koncentráció foka, illetve a ritmusérzék is.

Az ugrókötél megfelelő hosszúsága beállításához helyezze a lábát a kötél középpontjára, és emelje fel a markolatot a teste mellett! Kezdőknél vagy könnyű edzéshez a markolat a vállig érjen! Haladóknál az alsó borda vagy a köldök magasságáig érjen a markolat!

Ugráskor a hasát húzza be és feszítse meg a hasizmait, a medence feszesen, egyenesen álljon: így elkerülhető, hogy a derék íves alakot vegyen fel, ami fájdalma és sérülések forrása lehet.  A helyes ugrástechnika elsajátításához és az egyensúly megtartásához kezdetben ajánlott kétszer ugrani kötélfordulatonként: kétszer jobb, majd kétszer bal lábbal ugorjon!

Az ütéscsillapítás érdekében, edzőcipő viselete ajánlott.