Tippek az igazán pihentető alvásért

Tippek az igazán pihentető alvásért

Órákig forgolódsz, vagy a plafont bámulod, mielőtt nagy nehezen álomba merülnél? Veled is előfordul? Időnként szinte mindenkinek vannak rosszabbul alvós napjai vagy időszakai, ha azonban hosszabb ideig fennálló helyzetről, vagy krónikus álmatlanságról beszélünk, az bizony már az egészségünkre is komoly hatást gyakorol. Ha te is küzdesz hasonló helyzettel, mutatunk pár trükköt, mit tehetsz az igazán pihentető alvás érdekében.

 

A jó alvás kellékei

Az ördög a részletekben rejlik az alvás esetében is. Fontos, hogy testünk valóban ellazulhasson az ágyon, hiszen izmaink így tudnak igazán regenerálódni, gerincünkről lekerül a nyomás, ízületeink is ilyenkor lélegezhetnek fel, így a legkényelmesebb matrac kiválasztása komoly feladat. Számos kutatás eredményeképp ma már számtalan fajta matrac közül választhatunk, így akár hátfájdalmakkal küzdünk, akár az éjszakai izzadás miatt nem tudunk kikapcsolni, megtalálhatjuk a kedvünkre valót. Tehát fontos, hogy olyan helyen szerezzük be matracainkat, ahol a kipróbálásra és a szakmai segítség kérésére is van lehetőség.

Nem mindegy, hogy milyen ágyneműbe bújunk éjszakánként. Bár a filmekben látott selyem garnitúrák valódi extravaganciát és stílust visznek a hálószobába, csak megbízható helyről vásároljunk ilyesmit, mert a műszálas termékekben nagyot csalódunk majd, ha a selyem jótékony hatásaira számítunk.

A selyem mellett a gyapjú is kiváló választás lehet, mely rendkívüli hőszigetelő hatásának köszönhetően télen meleget biztosít számunkra, nyáron pedig megakadályozza a meleg levegő beszivárgását a takaró alá, így segít testünk hőmérsékletének megtartásában. A pamut borítású poliészter töltetű paplanok a leggyakoribbak és legolcsóbbak. Fontos, hogy az évszaknak megfelelő ágyneműt válasszunk, így elkerülhetjük, hogy izzadásra ébredjünk éjszaka. Valamint érdemes a választás előtt azon is elgondolkodnunk, hogy miképp fogjuk tudni tisztán tartani takaróinkat és párnáinkat, ugyanis például a toll töltet rendszeres szellőztetést és napoztatást igényel, és szakszerűen csak tisztítószalonban tisztítható.

Ételek és italok a jobb alvásért

A rendszeres kávéfogyasztás is állhat rossz alvásunk hátterében. A szakértők azt javasolják, hogy délután 2 óra után már ne fogyasszunk koffein tartalmú italokat, mert azok megzavarhatják nyugodt álmainkat. Ahogy a cigarettában lévő nikotin is, mely nem csak az elalvást, de a pihentető alvást is gátolja. Káros szenvedélyeink elhagyása sokat javíthat alvásunk minőségén is.

Bár az alkohol valóban álmossá tesz, mégsem javasolt fogyasztása lefekvés előtt, hiszen negatívan befolyásolja az alvás mélyebb fázisait, mely éjszakai felébredésekhez is vezethet.

A zsíros és nagyon fűszeres ételek is kerülendők vacsorára, ha igazán jól szeretnénk aludni, ugyanis ezek megemésztése rendkívüli terhelést jelent gyomrunk számára, így sokkal tovább tart. Ez felébredéseket okozhat, vagy nehézzé teszi az elalvást, valamint rossz hatással lesz pihenésünkre is.

Azonban segíthetjük nyugodt pihenésünket, ha triptofán tartalmú ételekből állítjuk össze vacsoránkat, mint amilyenek a tejtermékek, a baromfifélék, a zab, a banán és a méz. Ez az anyag ugyanis segíti a könnyebb elalvást. Szénhidrátokkal együtt fogyasztva pedig segíthetjük a triptofán felszívódását szervezetünkben, így ezekből az ételekből készült vacsoránk segít a mélyebb alvásban bennünket.