Nehezen veszed rá magad a sportra? Csináld kihívásokkal!

Nehezen veszed rá magad a sportra? Csináld kihívásokkal!

Olyan könnyűnek hangzik rendszeresen sportolni, hiszen csak el kell határozni magunkat, aztán csinálni kell. Igen, éppen ez a gond: elhatározni még tényleg könnyű. Aztán amikor fáradt, nyűgös az ember, lenne más dolga is, hívják valamilyen programra, hirtelen megszűnik a lelkesedés, és kimarad az aktuális alkalom. Aztán újra és újra találunk valami kibúvót, indokot, és szépen lassan már az lesz a ritka, ha valóban mozgunk valamit, és nem napoljuk el valamilyen kifogással.

 

Persze ez nem igaz mindenkire, jó néhányan vannak, akik vasakarattal csinálják az aznapra betervezett edzéseket, eljárnak hóban-fagyban is futni, és semmi sem tántoríthatja el őket. Jó nekik, de valljuk be, többen vagyunk, akik fölött győzedelmeskedik olykor a lustaság, és engedünk a kísértésnek, hogy passzoljuk az aznapi mozgást.

Aki ilyen típus annak sokszor az hiányzik, hogy nem tud látványos eredményeket, kézzelfogható célokat elérni. Nem mindenki az a kitartó típus, sokan feladják, ha nincs miért küzdeni. Persze most mondhatod, és jogosan, hogy az ember az egészségéért küzd, ha sportol. Ez igaz, de mivel ez nem egy látványos, mérhető cél, nem mindig elég.

Ha Te is olyan ember vagy, akinek kellenek az apró sikerek ahhoz, hogy továbbmenj a kijelölt úton, próbáld kicsit máshogyan megközelíteni a napi sportot. Jelölj ki magadnak rövidtávú célokat, keress kihívásokat, amiket teljesíthetsz, így meglesz a sikerélményed, büszke leszel magadra, és lesz, ami hajtson a továbbiakban!

Milyen kihívásokra gondolunk?

Bármilyen sportot űzöl is, biztos, hogy ki lehet találni valamit, hogy mérhető eredménye legyen. Futsz? Akkor mérd, hogy mennyi idő alatt teszed meg a szokásos távodat, és reális időn belül célozz be egy jobb eredményt – persze szintén teljesíthető keretek között maradva. Legyen az a célod, hogy a megadott idő alatt tudd lefutni a távodat. Vagy növelheted fokozatosan a távolságot is, fix időn belül. A lényeg, hogy lásd magad előtt, hogy miért küzdesz, és el is tudd érni.

Ha ez egyik cél teljesült, jöhet a következő! Mindig lehetsz egy kicsit még jobb, mindig várhatsz még egy kicsit többet magadtól. Arra azonban mindig figyelj, hogy ne legyen megugorhatatlan a léc, csakis teljesíthető elvárásokat támassz, különben az ellenkező hatást fogod elérni: a motiváló sikerek helyett kudarcélményeket halmozol, amik el fogják venni az összes lelkesedésedet.

Használd a netet

Mivel elég sok ember van, akiknek szüksége van extra motivációra ahhoz, hogy kitartóak tudjanak lenni, a neten nagyon sok, sportolással kapcsolatos kihívást találsz. Tematikus csoportok is vannak a közösségi oldalakon, ahol más, hasonló beállítottságú emberekkel együtt is megcsinálhatjátok ezeket, akár egymással is versenyezve. Ez is ösztönözhet arra, hogy ne hagyd abba, hogy egyre jobb és jobb legyél.

Még az alakformálást is építheted kihívásra: ott van például a 28 napos plank- kihívás, amit sokan előszeretettel csinálnak végig, mert nagyon hatékonyan erősíti a hasizmokat, és igencsak motiváló a gondolat, hogy amit eleinte pár másodpercig is alig bírtál, a végén percekig fogod tudni tartani. Rengeteg hasonló kihívással találkozhatsz, ha elkezdesz célzottan keresgélni, úgyhogy feladatból biztosan nem lesz hiány.

A kihívások egy másik nagy előnye, hogy egyszer vége. Nem egy végeláthatatlan edzésmaratont látsz magad előtt, hanem olyan szakaszokat, amik belátható időn belül véget érnek, és megpihenhetsz – még akkor is, ha amúgy nem áll szándékodban leállni, és máris keresed a következő kihívást.