Miért a jóga a legjobb sport télre?

Miért a jóga a legjobb sport télre?

A jóga számos pozitív élettani hatását felsorolni is nehéz, nem véletlen, hogy évezredek óta világszerte rengetegen gyakorolják. A kevesebb mozgással töltött hidegebb időszakban pedig szinte még inkább felerősödnek testünkre gyakorolt változásai. Most megmutatjuk, hogy mennyi mindent nyerhetünk, ha mindennapjaink részévé tesszük ezt a csodás mozgásformát.

 

Az első óra után

Mint minden mozgásforma, így a jóga gyakorlás során is leizzadunk, így szervezetünk bekapcsolja méregtelenítő funkcióit, azaz izzadással szabadul meg a méreganyagoktól. Azonban a különleges hajlításokkal és csavarodásokkal járó pozíciók hatására belső szerveink is mozognak, préselődnek odabent. Így a belső masszázs révén ők is sokkal jobban kiveszik részüket a méregtelenítésből. Ahogy testünkben a mozgás hatására endorfinok szabadulnak fel, úgy érezzük egyre jobban magunkat és a stressz átadja helyét a boldogságnak. Azonban a jóga olyan rég elfeledett izmainkat is képes megmozgatni és megnyújtani, amik már ki tudja, mióta tárolják magukban a feszültséget, így az első óra után úgy fogod érezni, mintha újjá születtél volna.

De a gyakorlatok nem csak testünket dolgoztatják meg, a helyes kivitelezéshez és a megfelelő légzési technikák elsajátításához koncentrációra is szükségünk lesz. Így agyunk megszabadulhat egy órára a mindennapok gondjaitól, hiszen mással lesz elfoglalva. Ugye milyen jó egy kicsit kikapcsolni?

Rendszeres jógagyakorlás után

Pár hónap után nem csak sokkal hajlékonyabb lesz a testünk a nyújtógyakorlatoknak köszönhetően, viszont erősebb és tónusosabb is. Hiszen a jóga saját testsúlyos edzésforma, aminek köszönhetően fokozatosan fejlődnek az izmok. Szóval nincs mit szépíteni, a rendszeresen jógázóknak szépen kidolgozott és szálkás teste van. Persze ennek semmi köze a jóga eredeti céljához, de ha már ilyen mellékhatásokkal jár, akkor nagy duzzogva fogadjuk el! Ráadásul folyamatosan használni kell a hát és törzsizmokat is, aminek következtében javul a testtartás is.

A rendszeres gyakorlás hatására az emésztés is javul szintén a belső szervek masszírozása révén, melyek nem megszokott módon kerülnek nyomás alá. A teljes tüdős jógalégzés melynek lényege, hogy először a hasunkba szívjuk a levegőt majd fokozatosan töltjük meg a tüdőt, végül a kilégzés is alulról fölfelé történik. A levegőnek ezen hullámzó áramlása folyamatos masszázst biztosít a hasüregi szerveknek, ami kedvezően hat az emésztésünkre. Viszlát puffadás, székrekedés és gyomorsav túltengés!

A jóga az egyik leghatékonyabb megoldás hátunk, derekunk és vállaink fájdalmainak enyhítésében, ahogy a sok nyújtó pozíció hatására fellélegezhetnek összepréselődött, rossz tartáshoz szokott csigolyáink. Mivel folyamatosan eddzük a mélyizmokat, így testtartásunk javul, valamint a sok csavart póz segít javítani gerincünk tápanyagellátását is.

Télen, nyáron jóga

A jóga rendkívüli orvosság szervezetünk számára. Már csak stresszoldó hatása miatt is receptre kéne felírni mindenkinek. Ha szeretnéd elkezdeni és felfrissítenéd a stressztől és a kevés mozgástól lemerevedett izmaidat a téli időszak a legjobb, hogy elkezd! Ilyenkor hajlamosabbak vagyunk kevesebbet mozogni, egész nap ülünk az irodában, majd hazaérve a kanapéra vackolunk, és azt vesszük észre, hogy az edzés megint kimaradt, viszont többet eszünk és stresszelünk. Az időjárás is borongósra fordul, ami hangulatunkra is negatív hatással van. Állítsd meg a stressz, a hátfájás és a melankólia hármasát és kezd felfrissülve az Új évet, a jóga segítségével!