Erősítsd az izmaidat, hogy többet fogyhass!

Erősítsd az izmaidat, hogy többet fogyhass!

Az álomalakot bizony nem adják ingyen, a formás idomokért kőkeményen meg kell küzdenünk. Ha a fogyás a célunk, akkor az első utunk általában a kardio-gépekhez vezet. Meglehetősen széles repertoárból válogathatunk, hiszen a futópadok, szobakerékpárok, spinning gépek, elliptikus trénerek és stepperek lenyűgöző kínálata tárul elénk a konditeremben.

Az erősítő edzésekre azonban kevesebb figyelmet szentelünk, gondolván, hogy úgysem akarunk túlságosan izmosak lenni. A valóság azonban az, hogy a súlyokkal végzett gyakorlatokkal sokkal hatékonyabban tüntethetjük el a nem kívánatos zsírpárnáinkat.

 

Kalóriaégetés kardiozással

Az egészségünk megőrzése érdekében érdemes minél több kardio-edzést beiktatni a napirendünkbe. Nem feltétlenül kell maratonfutásra vagy órákig tartó biciklizésre gondolni, hiszen már azzal is sokat javítunk az állóképességünkön, ha a munkahelyünkre vagy a közeli plázába vezető utat gyalog tesszük meg. A sétálás, kocogás, lépcsőzés, kerékpározás mellett még rengeteg módon nyílik lehetőségünk az edzésre. 

Ezek a mozgásformák több szempontból is pozitívan hatnak ránk, hiszen növelik az állóképességet, fokozzák a vérkeringést, erősítik a szívet és csökkentik a testben felgyülemlő feszültséget. Ennél persze jóval többet is ki lehet hozni egy kiadós kardio-edzésből. Ha legalább 60 percen keresztül lendületesen tapossuk a lépcsőzőgépet, akkor közel 570 kalóriát égethetünk el, míg egy közepes intenzitású futás esetében az elégetett mennyiség akár 600-700 kalória is lehet. A számok önmagukért beszélnek, de a vágyott testsúly elérése érdekében tisztában kell lennünk azzal is, hogy az edzések során milyen folyamatok zajlanak a testünkben.

Az izmokra is szükség van

Először is azt kell megértenünk, hogy a testünk működése kiszámítható. Ha azt érzékeli, hogy valamelyik alkotóelemére nincs szükség, akkor azt elkezdi lebontani, hogy ezzel is energiát spóroljon. Ez abban az esetben is igaz, ha történetesen az izmainkról van szó. Ráadásul az izomszövet egyik legfőbb összetevője a gyors reakcióra képes fehérje. Emiatt kifejezetten vonzó célpontnak tűnik a test számára, amikor arról kell döntenie, hogy mely raktárakat ürítse ki. A zsírszövetek sokkal inkább ragaszkodnak a testhez, így értelemszerűen azokat fogja utoljára megbontani és eltávolítani. Ha semmilyen erősítő mozgást nem végzünk, akkor azt az üzenetet közvetítjük a szervezetünk számára, hogy az izmainkra nincs szükségünk. Amikor viszont a csábító alakról fantáziálunk, akkor nem a deszka forma jut eszünkbe, amin egy deka domborulat sincs. Ahhoz, hogy a karunk tónusos, a popsink kerek, a hasunk pedig feszes legyen, az erősítő gyakorlatokat is be kell építenünk az edzéstervünkbe.

Fogyás erősítő gyakorlatokkal

A fogyás egy borzasztóan egyszerű képlet: ha több kalóriát használunk el, mint amennyit beviszünk evéskor, akkor beindul a várva várt folyamat és szép lassan leperegnek rólunk a kilók. Az izomszövet fenntartása melós a testnek, mert folyamatos energiaellátást igényel. Ez azt jelenti, hogy minél gigantikusabb izmokkal rendelkezünk, annál több kalóriát égetünk el a fenntartásuk miatt. Lényegében ez egy észrevétlen folyamat, ami könnyen elkerüli a figyelmünket, amikor belevetjük magunkat a lelkes fogyókúrázásba. Mielőtt azt gondolnánk, hogy az erősítéstől túl izmosak leszünk, akkor érdemes vetnünk néhány pillantást azokra, akik éjjel-nappal a konditeremben izzadnak, hogy végre magukra tudjanak szedni egy kis izmot.

Ez nem fog megtörténni egyik napról a másikra, így teljesen nyugodtak lehetünk afelől, hogy nem leszünk akaratunk ellenére a testépítés éllovasai. A hatékony eredmény elérése érdekében tehát a kardiozás mellett bátran kézbe vehetjük a súlyok.