A sikeres életmódváltás 5+1 szabálya

A sikeres életmódváltás 5+1 szabálya

Sokan határozzák el az év első napjaiban, hogy változtatnak szokásaikon és teljes életmódváltásba kezdenek, a siker kulcsa azonban a megvalósításban rejlik.

Ha szeretnéd, hogy valóban sikereket érj el az egészségeddel kapcsolatban és ne csak halogass, ahogy eddig tetted, kövesd tippjeinket!

 

Kell egy hatásos terv

Tervezd meg és írd is le napirendedet, hogy mindig szem előtt legyen! Azon belül élénk színekkel jelöld is meg - lehetőleg két-három hétre előre -, hogy mikor mész el sportolni és a menüt is megtervezheted, a legfontosabb pedig, hogy ragaszkodj is a kialakított heti rendhez, ne változtasd, csak ha nagyon muszáj! Tűzz ki apró részcélokat, amelyek eléréséért küzdhetsz, így gyakran érhet sikerélmény, amely átsegít a nehezebb napokon is.

Nem szabad, hogy szenvedés legyen

Ha hosszú távra rendezkedsz be, kerülj el mindenfajta megvonáson alapuló diétát! A napi 4-5 étkezés betartása rendkívül fontos, semmiképp nem szabad koplalnod. Különösen a reggelit kell alaposan megtervezned, hiszen ez a nap legfontosabb étkezése, jó hír viszont az, hogy a vacsorát sem szabad kihagynod, mert már az is koplalásnak számít, amely a szervezetet raktározásra sarkallja. Tehát, ehetsz akár 6 után is, persze nem mindent: sovány húst, zöldséget, esetleg zsírszegény tejterméket.

Mozgás nélkül nem megy

A heti mennyiség és a mozgásforma egyéni adottságok és célkitűzések szerint változhat, de a heti két alkalom a minimum, amelyet be kell iktatnod. Persze, minél több, annál jobb, de legalább heti 2 óra intenzív átmozgatásra van szükségünk. Akár négyszer fél órát, akár kétszer egy órát tudsz beszorítani a heti tervedbe, már megtetted a szükséges minimumot. Azt viszont fontos tudnod, hogy míg a heti 2 edzés szinten tart, a jelentős fogyáshoz bizony legalább 3 edzés szükséges. Ebben legyen kardió és súlyzós edzés is!

Felejtsd el a mérleget!

Felejtsd el a napi/heti méredzkedést! Mivel hosszú távra tervezel, könnyen lehet, hogy a súlyod sokáig stagnálni fog, de ettől nem szabad megijedned, elég, ha érzed a változást magadon és a ruháidon. Sokkal többet segít, ha havonta lefotózod magad, majd összehasonlítod a képeket.

Türelem

Ne várj azonnal eredményeket! Ha már hagytad a szervezeted éveken át rossz irányba alakulni, hagynod kell a helyreállításra is legalább annak az időnek a negyedét, amit elvesztegettél korábban. Mint ahogy gyomlálni is rendszeresen kell a kertben, nem csak két hónapig.

Hosszútávon csak az életmódváltás segít

Rövidtávú diéta helyett a megoldást az életmódváltás jelentheti, így garantáltan nem fogsz újra a jojózás csapdájába esni! Ahogy a plusz kilók sem egy nap alatt szöktek fel rád, úgy leadni őket sem lesz pár pillanat műve. Minél előbb elfogadod, hogy nincs csodaszer vagy egérút, amivel megúszhatod a kemény munkát, annál hamarabb léphetsz a sikeres életmódváltás útjára, és ezzel megakadályozhatod, hogy újra rossz szokásaid győzzenek.