3+1 tuti biztos tipp, hogyan védekezz a nap ellen

3+1 tuti biztos tipp, hogyan védekezz a nap ellen

A nap rendkívül fontos részét képezi a mindennapi életünknek. Létezése nélkül gyakorlatilag a földi élet is elképzelhetetlen. Az emberi test számára leginkább a D-vitamin miatt elengedhetetlen fontosságú, azonban akadnak káros hatásai is, ha nem gondoskodunk testünk megfelelő védelméről.

Ebben szeretnénk most segíteni Neked.

 

1. Az évszaknak megfelelő étrend

Sokan azt gondolják, hogy a leégés ellen kizárólag felületi intézkedésekkel, például naptejjel védekezhetünk. Ez azonban tévedés. Az UV-sugarak által okozott problémákat antioxidáns-tartalmú ételek fogyasztásával is megelőzhetjük, legalábbis sokat segíthetünk a bőrünknek a védekezésben. 

Ilyenek lehetnek a különböző trópusi gyümölcsök, például a mangó, az avokádó, a gránátalma, sőt a zöld tea is megfelelő ebben a tekintetben. Érdemes tehát ezeket fogyasztanod, és mellé C- valamint, valamint E-vitamint is, ezek ugyanis a sok jótékony hatásuk mellett bőrvédő hatásúak is.

Pl. napi 2,5 dl sárgarépalé 4 hét elteltével feltornázhatja természetes fényvédő faktorunkat, de hasonló hatást érhetünk el napi 1 ek. sűrített paradicsommal is.

2. Védőruha, napszemüveg, napolaj

Ezeket nyugodtan nevezhetjük a leégés ellen harcoló három testőrnek is, hiszen náluk hatékonyabb védelmet semmi sem nyújt az UV-sugarakkal szemben. Egy széles karimájú kalap, valamint egy napszemüveg a fejünket és a szemünket is megvédő a káros sugaraktól.

A napolaj még a kritikus órákban is képes védelmet nyújtani, bár fontos megjegyeznünk, hogy a ruházattal ellentétben az ilyen készítményeknek az idő múlásával folyamatosan csökken a védelmi faktora, tehát érdemes új krémet vásárolni. 

A naptejet 2 óránként, illetve fürdőzést, kifejezett izzadást követően a fényvédőket újra fel kell kenni. 

3. Az éltető víz

A napi fogyasztandó vízmennyiség mértéke nagyban függ a testsúlyodtól, hiszen a nagyobb test több folyadékot igényel. Egy 70 kilós embernek átlagosan napi 3,3 liter vizet kell fogyasztani, és 10 kilónként 4 dl-t hozzáadnia vagy elvennie. Ha ráadásul edzel is, akkor napi 30 perc edzésenként tovább 0,3 dl-t adj hozzá a mennyiséghez.

Érdemes buborékmentes vizet fogyasztani, valamint a strandon több folyadékot is bevinni. 

4. Napellenzős medence

Gondolj bele, milyen üdítő lehet a nap jelentős részét egy medencében, napellenző felett tölteni. Nyilván nem gondoljuk teljesen komolyan, hogy egy egész nyarat ki lehet így húzni, de az kétségtelen, hogy az otthon töltött nyári napok lényegesen kellemesebbé tehetők egy ilyen medence és napellenző beszerzésével.