Sportszer Vízisport és strandfelszerelés



A lehető leghatékonyabb mozgásfajta közé sorolandóak a vízisportok, ami ráadásul minden egyes izmot megdolgoztat, különösebb megterhelés nélkül. A vízben történő edzés kíméli az ízületeket, nem terheli a gerincet, gerincbetegségek esetén kifejezetten ajánlott. 

Az úszás frissít, rugalmassá tesz, javítja testtartásod, pozitívan befolyásolja általános közérzeted és még a légzésedre is kifejezetten jó hatással van. Úszáskor inkább a kardió mozgás a lényeg, mégpedig azért, mert egyfolytában mozgásban van a testünk és ez – ha jól végezzük a sportot – folyamatos és ritmikus tevékenység.

Mivel az úszás fokozza a szellemei teljesítményünket, ezért gyerekeknek is kiváló. Azért is jó, mert a kicsit bátrabbak, kisebb a félelemérzetük és gyorsabban tanulnak, mint azok, akik idősebben kezdenek neki az úszás módszereinek elsajátításához. Fontoljuk meg, mikor kezdje a gyerek és milyen intenzitással a sportot.

Talán kijelenthetjük, hogy a legjobb tüdőerősítő és keringésjavító sport. 

De nem csak az úszás, hanem az aquafitnesz is remek vizi sport. Az aquafitnesz vagy aquarobic olyan kondicionáló torna, amelyet speciálisan erre a célra kifejlesztett eszközökkel, a vízben végeznek.

A gyakorlatok korra és nemre való tekintet nélkül, mindenki számára könnyen elsajátíthatók, még úszástudás sem szükséges hozzá.

Titka abban rejlik, hogy a víz felhajtóereje és sűrűsége révén úgy kényszeríti komoly erőkifejtésre az izmokat, hogy közben kíméli az ízületeket és a gerincet, valamint a test egész támasztórendszerét.